Pagina's

maandag 13 juni 2011

My first Pinkpop #pp11

Hoewel ik al 25 jaar op zo'n 30 km afstand van de Draf-en Renbaan Landgraaf woon, ben ik nog nooit op het Pinkpopterrein geweest. Dat moest er voor mijn 50e verjaardag toch een keertje van komen :) Man en dochter zijn 2 jaar geleden samen naar Pinkpop gegaan en naar het optreden van Coldplay in het Goffertpark in Nijmegen. Daarover waren ze allebei zo enthousiast daar moest ik mee naar toe.
Zo kwam het dat ik zaterdag 11 juni samen met man, oudste zoon, dochter en de zoon van mijn beste vriendin naar Landgraaf reed voorzien van regenkleding want de weervoorspellingen waren niet zo best. Rond half 1 viel er toch een hoosbui in Maastricht :S Maar de weergoden waren ons gunstig gezind. we hebben alleen een paar druppeltjes gevoeld toen we in de rij stonden voor de bonnen!
Natuurlijk had ik me ook digitaal voorbereid: de iPhone-app gedownload, twitteraccounts Pinkpopfest, PinkpopBackstagePinkpop Central en Pinkpop Weer toegevoegd!


Jan Smeets opende om 15u00 het Pinkpopfestival, niet zonder fel te ageren tegen de bezuinigingsmaatregelen van de regering: Get the fuck off met deze regering. Helemaal mee eens, Jan!
De Staat met hun indrukwekkende machine zag ik als eerste. Nee, ik zou er geen cd van opzetten, maar vond het leuk om die mannen zien te genieten.

Nee, liever even kalm aan doen  in de kalm-aan-laan :)


Een paar nummertjes Manic Street Preachers, Lifehouse en Simple Plan op afstand meegepikt. Maar om half 7 gingen we richting Mainstage om Elbow en Coldplay te zien. Daar kwamen we voor!

Het eerste nummer van Elbow vond ik niets, maar daarna was het echt een feestje. Prachtige muziek, daar ga ik nog wel eens vaker naar luisteren: zoals One day like this, maar ook het intieme Lippy Kids was ontroerend goed.




Mijn zoon heeft tijdens Elbow ons proberen te vinden. Bellen, smsen, internetten, het werkte allemaal voor geen meter :S. Gelukkig ruim voor Coldplay begon, had ie ons gevonden. We hebben uren als haringen in een ton staan te wachten. Coldplay liet ook nog 20 minuten op zich wachten, geen excuses of niets. Ze hebben inmiddels wel sterallures hoor :S: een eigen privé backstage plus een eigen netwerk. Was er daarom geen bandbreedte over voor ons? Ik had het leuk gevonden om ook wat te kunnen foursquaren of twitteren, maar het was niet te doen.

Gelukkig is de iPhone ook goed om foto's te maken.

vlindertjes

ballen




We stonden goed vooraan, maar als klein meisje had ik moeite om over al die lange mannen te kijken. Maar ik vond het super! Ik heb genoten van een prachtige show, ik vond alleen de interactie met het publiek wat minder.


Pinkpop is echt een feestje voor jong en oud! Ik heb niets vervelends gezien, alleen maar mensen die genoten van muziek. Van alle bekenden die zaterdag ook op Pinkpop waren, heb ik er wel 2 ontdekt, tussen de 66.000 mensen! 
Terugreis met de auto ging probleemloos. De auto die we in de berm hadden geparkeerd stond er nog en files waren er niet. Ik had wel zere voeten en pijnlijke knieen, auw.
Het was een topdag! Nu nog even nagenieten op Ned.3 van wat ik gezien heb en wat ik gemist heb.

En volgende week naar Concert at Sea. Ik word nog eens een festivalganger op mijn oude dag :)
Judith

Geen opmerkingen:

Een reactie posten